Arrangement – Yngres

RUTINER FOR ARRANGEMENTER I YNGRE AVDELING

Hovedoppgaven til lagets arrangementsansvarlig er å administrere og fordele oppgaver laget får utdelt i forbindelse med arrangementer og kioskvakter.

  • Utarbeid en liste med navn på alle spillere og kontaktinformasjon (telefon og e-post) til foreldrene. Oppmann kan ta ut lister i Minidrett.
  • Arrangementsutvalget vil i god tid informere om arrangementer og dugnader som lagene må bidra på. Dette vil være oppgaver knyttet til egne hjemmekamper, Morsa-cup og kioskvakter (fra 10-årsklassen). De eldste lagene må i tillegg bidra med noen oppgaver i forbindelse med herrekamper.
  • Lag en vaktliste i god tid før arrangementet og kioskvaktene med navn og dato, og kommuniser ut til laget ditt. Del gjerne opp dagen i to så det ikke blir for lange vakter. Når laget har hjemmekamp, trengs det 2 personer i sekretariat, 1-2 personer i billettsalget (hovedregelen er at laget som spiller på bane A har billettsalget), eventuelt kioskvakter og loddsalg. 
    • Husk å gi beskjed om at de som er satt opp på vakt selv må bytte vakta si med andre foreldre, hvis tidspunktet ikke skulle passe.
    • Antall kioskvakter blir av Arrangementsutvalget fordelt etter antall spillere på laget:
      10-15 spillere får 2 uker med kioskvakt i løpet av sesongen
      15-20 spillere får 3 uker med kioskvakt i løpet av sesongen
      20-30 spillere får 4 uker med kioskvakt i løpet av sesongen
  • Arrangementsbagen blir lagt i skap nr 1 under tribunen. Den inneholder iPad til elektronisk liveføring, brukerveiledning til liveføring, sesongreglementet, timeout-kort, instruks for bruk av klokken, instruks for selve arrangementet, kasse, billetter, 2 stoppeklokker, manuell poengtavle hvis noe skjer med den elektroniske, kulepenner, papir etc. Husk å hjelpe vaktmester med å henge opp og ta ned klokken, da denne er for tung for en person.
  • Hvis laget ønsker, kan dere ha loddsalg på egne arrangementer. Ta kontakt med Arrangementsutvalget.
  • Når kampdagen nærmer seg, så sjekk banedagboka på internett i tilfelle endringer i kampene. Du finner den på denne måten:
    Gå inn på //www.handball.no/system/banedagbok/
    Finn Mossehallen i «Anlegg»
    Trykk deretter «Vis kamper»

Ved arrangementer bør arrangementsansvarlig sette av hele dagen til å være i hallen og være synlig!  Ta en sjekk innom toalettene og gi beskjed til vaktmester hvis det er tomt for toalettpapir, såpe etc. Tribunene skal feies og ryddes underveis og ved dagens slutt.

Lykke til!

Oppdatert 12.07.2019